У Кривому Розі метро вдає із себе не просто популярний засіб для переміщення, але і місцеву визначну пам’ятку. Особливий він тим, що об’єднує в собі всі деталі метро і звичного трамвая, пише kryvyi-rih-future.com.ua. Криворіжці давно звикли до такої цікавої особливості, а ось приїжджим дуже цікаво подивитися і прокотитися на такому виді транспорту.
Історія створення
Проект був створений в Харкові в 1972 році, а вже влітку 1974 року стартувало будівництво Криворізького метрополітену. Над ним працювало близько сорока компаній з усього колишнього простору СРСР.
У грудні 1986 року об’єкт повністю був готовий і відкритий. Перша черга становила 7,7 кілометра. Гілка включала чотири зупинки, починалася від заводу гірського устаткування, а закінчувалася залізничною зупинкою Мудрована. На той час городян перевозило близько семи поїздів.
Відкриття другої черги було не відразу, все тому, що тунелі часто затоплювало підземними водами. Її введення в експлуатацію відбулося аж у травні 1989 року, а довжина склала 4,5 кілометра. Тепер без проблем, хвилин за 20 можна було доїхати від зупинки “Площа Праці” до останньої зупинки “Кільцева”.
Будівництво третьої черги стартувало в 1992 році, а вже восени 1996 року її відкрив на той час президент України – Леонід Кучма. На гілці, що відкрилася в той час встигли здати в користування всього лише 2 зупинки з 4: “Зарічну” і “Індустріальну”, на інших тривало будівництво. Наступну станцію “Електрозаводську” відкрили влітку 2000 року, а експлуатація останньої 4 зупинки так і не здійснилася. Всі станції мають дивовижну архітектуру і прикрашають собою кожен район.
Навесні в 2012 році від останньої зупинки “Кільцева” зробили наземну гілку і запустили метро до зупинки “Кільце АКМР”. Таким чином у метротрама додалося ще чотири зупинки.
У 2015 році маршрут метротрама збільшився, тепер пасажири їздять від станції зупинки “Зарічна” і до “ПГЗК”.
Зараз в загальній сумі протяжність міського метротрама становить 26,7 кілометрів, 18 кілометрів на яких розташовано 11 станцій перебувати на поверхні, а 7 кілометрів з чотирма зупинками знаходяться під землею.
Вагони
Вагони у криворізького метротрама так само не схожі на звичайні вагони які знаходяться в метро великих міст.
Вагони які були вперше випущені їздили зчеплені по 2-3 штуки, зараз можна побачити максимум по два з’єднаних вагонів. Закупили перші трамваї в 1986 році, це були: Tatra Т3SU, який представляє з себе простий трамвайний вагон, Tatra Т3M, Tatra K3R-N і 71-611, у якого двері виходять на дві сторони, як у справжньому метро і призначений він саме для користування швидкісного трамвая. Транспорт закуповувався в Празі, а ознайомитися з списком трамваїв, які знаходяться в Кривому Розі за номерами можна в Інтернеті.
Тatra Т3M 71-611
Нова Лінія
У 2021 році в Інтернеті була висвітлена інформація про те, що департамент капітального будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації виставив торги на сайті “Держзакупівлі.онлайн” на проектування та нової гілки Криворізького метрополітену.
Нова гілка метро повинна з’єднати зупинку “Зарічна” і зупинку “Роковатая” в Тернівському районі, що складає майже 10 кілометрів. Будівництво має на увазі ще спорудження новітнього мосту через річку Саксагань. На процес розробки всього проектування і бюджетування планують витратити близько 9,5 мільйонів гривень, а фінансування розподілитися між обласним та міським бюджетом.