П’ятниця, 1 Липня, 2022

Як будували швидкісний трамвай у Кривому Розі: фото до забудови і після

Криворізький метротрам побудували у далеких 70-х роках 20 сторіччя. Від початку забудови до запуску перших чотирьох станцій пройшло аж 12 років. Перші 7 трамваїв курсували по станціях “Площа праці”, “Жовтнева”, “Площа Артема”, “Дзержинська”. Наразі Криворізький метротрам налічує 15 станцій довжиною майже 27 кілометрів. Швидкісний трамвай є невід’ємною частиною транспортного сполучення у Кривому Розі. Далі на kryvyi-rih-future.com.ua.

Які станції швидкісного трамваю відкрились першими?

Цікаво, що будувати метро у районному центрі було неприйнятно, так як в обласному центрі – Дніпропетровську, його ще не було. Тому у Кривому Розі було спроектовано легку рейкову систему як у метро, але замість поїздів на станцію приїжджають звичайні трамваї. Так і з‘явився у нашому місті напівпідземний, напівназемний трамвай – метротрам.

Після запуску перших чотирьох станцій, будівництво знову зупинилося, через прорив грунтових вод.

Але вже у 1999 році мешканці Кривого Рогу могли дістатися зі станції “Зарічна” до станції “Кільцева”. 

Цікавий факт: зупинки “Вовнопрядильна” та “Індустріальна” були задумані для того, щоб обслуговувати нові районі, які планували будувати. Але, нажаль, не склалося. Нові будинки так і не з’явилися, станція “Вовнопрядильна” виявилася непотрібною. А “Індустріальна” хоч і знаходиться біля житлового району, але розташована достатньо далеко.

У 2001 році задля зручності мешканців Кривого Рогу була побудована ще одна станція “Міська лікарня”. Хоча з вигляду забудови вона є доволі незручною. Вузька платформа і напіввідкритий дах: у несприятливу погоду пасажирам немає куди заховатися від дощу.

Те, що ви не знали про криворізький метротрам

Доречі, станцію “Сонячна” (“Жовтнева” у минулому) можна із впевненістю назвати підводною лодкою за незвичайний вигляд. А ось вікна нагадують ілюмінатори. Ця станція зазнала найбільшу кількість перейменуваннь від “Жовтневої”, “Імені Гутовського” і до “Сонячна”. У зв’язку з декомунізацією зупинку назвали у честь мікрорайону, у якому вона розташована.

Криворізький швидкісний трамвай навіть привернув увагу відомого німецького фотографа, чиї роботи публікують у американському виданні The New York Times. Фотограф Франк Херфорт виклав на своїй сторінці в Інстаграм зображення станції швидкісного трамваю і підписав: «П‘ята ранку у криворізькому метротрамі на проспекті Металургів».

Мало хто пам‘ятає, але був час, коли будували тунель біля станції «Будинок Рад» і треба було заморожувати ґрунт, проспект Гагаріна перекривали для руху тролейбусів. Троллеї частково перекидали на вулицю Димитрова для об‘їзду транспорту.

А ось щодо мосту, який веде зі станції «проспект Металургів» до станції «Кільцева», то це був вимушений крок. Спочатку планувалося будувати у цьому місці тунель, але будівельники зіткнулися з проблемою так званих «пливунів». Нещільна порода насичена водою могла розпливатися та переміщуватися, тому було вирішено будувати замість тунелю міст.

У 2021 році Швидкісний трамвай Кривого Рогу відмічав свій 35-й день народження від запуску першого трамвая. На честь ювілея, робітники та керівництво підприємства висадили 35 саджанців дерев у зелених зонах станцій. Тепер пасажирам криворізького метро буде ще приємніше користуватися послугами швидкісного трамваю.

Цікавий факт: у березні 2020 року швидкісний трамвай довелося зупинити на 2 дні, у зв’язку із пандемією COVID-19. А після запуску проїзд громадянам дозволили лише за перепустками.

До речі, у зв’язку із війною в Україні, керівництво міста ухвалило рішення, що з 27 квітня проїзд у швидкісному трамваї безкоштовний.

Latest Posts