Швидкісний трамвай у Кривому Розі для місцевих жителів уже давно став звичним громадським транспортом, але гостей міста криворізьке метро завжди викликає особливий інтерес. Щоденний пасажиропотік швидкісного трамваю становить близько 80 тисяч пасажирів. Криворізьке метро є важливим складником транспортної інфраструктури міста. Далі на kryvyi-rih-future.
Як створювали швидкісний трамвай у Кривому Розі
Всім відомо, що Кривий Ріг утворився в результаті злиття окремих рудничних та заводських селищ. Транспортна інфраструктура, яка була у місті до 1986 року, не справлялася з пасажиропотоком нашого міста. Тому у 1974 році для вирішення транспортної проблеми стартувало будівництво транспортної лінії швидкісного трамваю, яка перетинала місто з північного заходу на південь. Творці проекту бачили перевагу “полегшеного” метро у високій швидкості (30-35 км/год) та регулярності пересування, повна відособленість полотна гарантувала покращення пересування інших видів транспорту. Планувалося здійснювати перевезення 76 мільйонів пасажирів на рік. У будівництві криворізького метро брало участь близько 40 організацій. Відкриття швидкісного трамваю відбулося 26 грудня 1986 року.
Під час будівництва другої черги криворізького метро виникли проблеми через часті затоплення ґрунтовими водами. У Кривому Розі часткове закладання шляхів під землею було великим досягненням. Проблема плавунів була настільки високою, що довелося застосувати технології заморожування ґрунту. Через це друга черга швидкісного трамвая була запущена набагато пізніше, ніж планувалася, а саме 2 травня 1989 року.
1992 року розпочалося будівництво третьої черги криворізького метро, яка продовжила лінію на північ міста. Офіційне відкриття відбулося 26 жовтня 1999 року. Створення третьої черги спонукало додавання нового швидкісного маршруту.
У 2012 році в районі станції “Кільцева” було збудовано лінію, яка дозволяла швидкісному трамваю виїжджати на шляху міського наземного трамвая. Таким чином швидкісний трамвай проїжджав до “Кільця АМКР”. Це модернізація дозволила жителям віддалених північних районів Кривого Рогу без пересадок добиратися до заводу Арселор Міттал. Однак деякі городяни не підтримали дану модернізацію, адже системи міського та швидкісного трамвая різні, перехід на “міські” рейки міг загрожувати зношування вагонів криворізького метро. І позбавити Кривого Рогу пам’ятки, адже у разі розширення маршрутів “міськими” шляхами, швидкісний трамвай не відрізнявся б від міського.
Особливості станцій криворізького метро
Під час розробки проекту швидкісного трамвая у Кривому Розі планувалося створення підземних та наземних станцій, залежно від ділянки лінії. Першими трьома підземними станціями вважаються: “Проспект Металургів”, “Будинок Рад” та “Вечірній бульвар”. Четверта підземна станція “Електрозаводська” була відкрита у 2000-му році. Станції “Проспект Металургів” та “Будинок Рад” побудовані на малій глибині, є однозведеними, “харківського” типу. Станції “Вечірній бульвар” та “Електрозаводська” є колонними, двопрогоновими з бічними платформами. Інші станції швидкісного трамвая у Кривому Розі є наземними. Наймолодшою станцією є “Міська лікарня”, збудована у 2001-му році.