Понеділок, 7 Жовтня, 2024

Особливості роботи на залізниці: діяльність криворізьких монтерів шляху

Роботу на залізниці не можна назвати простою, адже на працівниках залізничної інфраструктури завжди лежить велика відповідальність. У будь-яку погоду монтери шляху та дорожні майстри виконують свої робочі обов’язки, адже без них вагони не стануть на рейки і тисячі пасажирів не зможуть дістатися пункту призначення. Від людей цих професій залежить також і безпека клієнтів Придніпровської залізниці, тому і навантаження майже щодня у них дуже велике. Керівник Криворізької дистанції шляху регіонального філіалу Придніпровська залізна дорога Олексій Філь розповів більш детально про те, з чого складається робота на залізниці і з якими складнощами найчастіше стикаються працівники. Далі на kryvyi-rih-future.

Переваги роботи на залізниці, гендерне питання та головні обов’язки працівників

Олексій Миколайович відразу поділився, чим його та багатьох інших співробітників приваблює залізниця. На думку керівника, залізну дорогу можна вважати окремою державою, таким собі містом у місті, де діють свої закони та правила. До того ж, атмосфера, яка панує у цій сфері, не може залишати байдужим, вона самобутня та неповторна. Тиша, яка різко порушується стукотом коліс потягу, історії, які переплітаються на станціях та вокзалах, – все це в деякій мірі навіть романтично. 

Відкритим у багатьох залишається питання: кого із працівників на залізниці більше – чоловіків чи жінок? У кожному місті є своя статистика, проте на Криворіжжі вона майже стабільна – 60% робітників залізної дороги є чоловіками. Суто чоловічими вважаються професії машиніста локомотива та його помічника, оглядача, слюсаря, дорожнього майстра та монтера шляху. А ось криворожанки найчастіше обіймають посаду провідниці, бухгалтера, сигналіста, поїзного диспетчера та спеціаліста відділу IT. Усі ці спеціалісти обслуговують 202 кілометри головного шляху залізної дороги. 

Олексій Миколайович зазначив, що Кривий Ріг постійно потребує поповнення кадрів, тому що на криворізькій дистанції працюють 97 монтерів шляху замість 202, на що був розрахунок. 

У обов’язки монтерів шляху входить контроль цілісності та справності залізної дороги, щоб вантажі та пасажири могли безпроблемно та безпечно діставатися з однієї точки в іншу. Монтери шляху та дорожні майстри щодня підтримують залізнодорожне полотно в належному стані.

Монтер шляху регулярно оглядає рейки, займається їх ремонтом або заміною, виправляє їх перекоси, прибирає сторонні предмети на колії та виявляє акти вандалізму. Ці співробітники знаходяться на підпорядкуванні у дорожніх майстрів. 

Про заробіток та випадки крадіжки 

Без монтерів шляху та дорожніх майстрів взагалі неможливо уявити роботу залізниці, якщо вони в один момент зникнуть, припиняться всі пасажирські та вантажні перевезення. Обираючи для себе таку важливу і складну роботу, молоді спеціалісти бажають знати, які перспективи вони мають. Зокрема, це стосується заробітної плати. 

Олексій Філь повідомив, що розрахунок зарплатні заснований на тарифній системі, яка залежить від розряда працівника, наявності досвіду та премій. У Кривому Розі зарплатня молодого спеціаліста шляху, який не працював жодного дня і не має премій – 8 тисяч гривень. А спеціаліст, який має максимальний розряд, невелику надбавку за стаж та премію, може щомісячно отримувати від 15 до 17 тисяч гривень. 

На жаль, крадіжки на залізниці – це те, що залишається актуальним протягом багатьох років. Олексій Миколайович розказав, що найчастіше крадуть скріплення, які з’єднують рейку зі шпалою та рейку з рейкою. Вага цих деталей від 1,5 до 30 кілограм. Якщо монтер шляху не помітить, що відбулася крадіжка, то потяг може зійти з рейок і станеться трагедія. Проте самі рейки не крадуть, адже на диспетчерський пульт про це відразу поступить сигнал.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.