Неділя, 22 Травня, 2022

Яким був Криворізький аеропорт у 1970-1980-х роках і куди можна було полетіти

Криворізький міжнародний аеропорт, який на даний момент функціонує був відкритий у 1979-му році. Але раніше у Кривому Розі був ще один аеропорт, який був розміщений на Смичку. Він мав ґрунтову злітно-посадкову смугу. Перші перельоти з Кривого Рогу до Одеси та Харкова були здійснені у 1926-му році. Після того, як авіаперельоти стали дуже затребуваними в Кривому Розі, було прийнято рішення побудувати більш сучасний і комфортний аеропорт у Лозоватці, яким криворіжці та жителі ближніх районів користуються до цього дня. Далі на kryvyi-rih-future.com.ua.

Фото зі спільноти “Криворізька старовина”

Фото зі спільноти “Криворізька старовина”

Аеропорт збудований у 1979-му році

Аеропорт був побудований за 21 кілометр від Кривого Рогу, поблизу села Лозоватка. Аеровокзал функціонував цілодобово та був доступний кожному мешканцю Кривого Рогу. Тоді перельоти здійснювалися практично по всій європейській частині колишнього Радянського Союзу. Крім того рейсом з пересадкою, можна було дістатися абсолютно до будь-якої точки. Прямі пасажирські рейси з Кривого Рогу літали лише до Києва, Москви, Казані, Одеси, Ленінграда, Львова, Сочі, Риги, Тюмені та Новосибірська.

Фото зі спільноти “Криворізька старовина”

У 1970-1980-ті роки пропускна спроможність аеропорту була 400-а чоловік на годину. У будівлю аеропорту було дуже затишне кафе, стояли кіоски “Союздруку” були досить просторі та освітлені зали для очікування.

Тоді в аеропорт, крім власного автомобіля, можна було дістатися міськими автобусами №153, який висувався від кас на Соцмістечку та ще одним автобусом, який курсував від автостанції “Терни” на ПівнГЗК.

Щодо вартості перельотів, то наприклад на Ан-24, який летів до Адлера і Як-40, який прямував до Києва ціна була 13 рублів. На той час вартість залізничних перевезень із Кривого Рогу до Києва становила 10 рублів. Вартість квитка на переліт до Набережної Членної складала 33 рублі. Але комфортними можна назвати не кожен літак. На деяких літаках відчувалася сильна тряска, тому більшості пасажирів ставало погано під час польоту. У таких випадках під час посадки в літак кожному пасажиру видавали паперовий пакет.

Можна відзначити літаки ТУ-134 і ТУ-154, на яких літати на той час були досить комфортними, тряска під час польоту не відчувалася і до того ж на борту видавали безкоштовну газовану воду, а в салоні був приємний запах.

Перельоти з Кривого Рогу в 1970-1980-х роках, наприклад, до Києва тривали близько 1 години 20 хвилин. До Одеси з Кривого Рогу можна було долетіти швидше за 40 хвилин.

З 1986 року аеропорту Кривого Рогу надали статус міжнародного аеропорту.

Фото зі спільноти “Криворізька старовина”

Фото зі спільноти “Криворізька старовина”

Період 1990-х років

Як відомо, час не щадить нічого і нікого. Наприкінці 1990-х років Криворізький аеропорт почав в’янути. Через тодішню інфляцію перельоти з Кривого Рогу стали зовсім невигідними, що незабаром призвело до повного припинення будь-яких перельотів. У Криворізькому аеропорту після скасування всіх пасажирських рейсів залишилася лише функціонувати ремонтна база та здійснювалися лише вантажні перельоти.

Але для Кривого Рогу та його мешканців аеропорт є важливим об’єктом, тому міська влада завжди намагалася підтримувати та підтримує його до цього дня. На допомогу Криворізькому аеропорту виділялися кошти з міського бюджету, багато разів робилися спроби відновити перельоти з Кривого Рогу до Києва, а також на курорти інших країн.

2021 рік

Масштабного оновлення чекало Міжнародний аеропорт Кривого Рогу у 2021-му році.

Аеропорт планує реконструювати за 1 мільярд гривень на дві черги. Першим етапом буде реконструкція терміналу, у якого пропускна спроможність 400 осіб на годину, а потім термінал із пропускною здатністю у 100 осіб за годину. Буде нова злітно-посадкова смуга, оновлять саму будівлю і всі системи в ній, а також вона стане доступною для людей з обмеженими можливостями.

Latest Posts