У 1960-х роках з військового аеропорту в Кривому Розі піднявся в небо літак АН-12УД на борту якого було близько 30 людей. Дорогою до Запоріжжя у літаку відключилися двигуни і екіпаж літака здійснив вимушену посадку. Так як у період радянської доби на такі та аналогічні події була цензура, у Кривому Розі мало хто знає про цю подію. Далі на kryvyi-rih-future.com.ua.
Хронологія подій
Падіння військово-транспортного літака сталося у травні 1968 року. Літак АН-12УД піднявся в небо 22 травня 1868 з аеропорту Довгінцево і попрямував у бік Запоріжжя. На борту літака були офіцери штабу 363 полку військово-транспортної авіації. Їх було близько тридцяти людей. Керували літаком АН-12УД військовий льотчик першого класу майор Виноградов разом із військовим льотчиком першого класу підполковником Дуримановим. Злітав екіпаж військово-транспортного літака вночі, було безхмарно і видимість сягала 10 кілометрів.
Коли екіпаж почав набирати висоту і досяг рівня 150 метрів, у літака АН-12УД одночасно вимкнулися всі чотири двигуни. Гвинти двигунів автоматично зафлюгувалися, а також вимкнулося все електроживлення та згасло освітлення приладів. Екіпажу військово-транспортного літака довелося здійснити вимушену посадку. Все це відбувалося у повній темряві та з прибраними шасі за три кілометри за курсом зльоту. При ударі об землю військово-транспортний літак Ан-12УД повністю зруйнувався.
Крім того, при виконанні команди “фари прибрати” старший борттехнік помилково перевів перемикачі пожежних кранів у положення “закрито”, замість перемикачів фар. Це сталося через те, що в літаку АН-12УД перемикачі фар та пожежних кранів знаходяться надто близько.
Що трапилося з офіцерським складом, що летів літаком?
Військові льотчики, які керували літаком АН-12УД, були досить досвідченими, тому їм вдалося посадити судно в режимі планування. Під час посадки військово-транспортний літак пройшовся по верхівках дерев, які росли у посадці, а потім впав на покинутий берег Південного водосховища та розбився.
Екіпаж військово-транспортного літака АН-12УД та офіцерський склад залишилися живими, але не обійшлося без травм. Після падіння літака на землю все навколо було залито авіаційною гасом, тому ті пасажири літака, які могли самостійно пересуватися, рятували решту – відтягували подалі від місця аварії.
Військово-транспортний літак АН-12УД, його екіпаж і пасажири були виявлені тільки наступного дня в обід, оскільки ніхто не міг припустити, що літак зазнав катастрофи практично відразу після зльоту. Його пошуки здійснювалися набагато далі за курсом польоту.
Поранених військових возили швидкими до міської лікарні №1 міста Кривого Рогу, яка знаходилась на Дзержинці. Відділення травматології було повністю забите.
Один із пасажирів літака АН-12УД підполковник Володимир Логвиненко отримав тяжкі травми. У нього була роздроблена стегнова кістка у дрібну крихту та травма голови. Спочатку консиліум лікарів вирішили ампутувати йому ногу, але потім вирішили піти на ризик і провести операцію – металоостеосинтез правої стегнової кістки з кістковою гомопластикою. Підполковник Володимир Логвиненко пролежав у гіпсі близько 8 місяців, після тривала реабілітація, яка дала позитивний результат. Про це розповідав Віталій Логвиненко в історичній групі “Криворізька старовина”.
Екіпаж літака АН-12У стали справжніми героями. Їм вдалося посадити величезну машину без працюючих двигунів в абсолютній темряві без жертв. Тільки залишається питання, чому одночасно вимкнулося 4 двигуни літака?
Про цю страшну катастрофу, як і про багато інших жахливих подій, які відбувалися в роки радянської влади, ніде ніколи не висвітлювали.