П’ятниця, 26 Лютого, 2021

У Кривому Розі чепурять стадіон «Металург»

У Кривому Розі триває комплексний проєкт з реконструкції стадіону, розроблений за кошти з міського бюджету. Перший етап стартував у квітні 2020 року. Це -...

Басейн “Богатир”. Що пішло не так після реставрації?

І знову “Добридень!” - фраза, яка найкраще описує ситуацію з нашим улюбленим басейном "Богатир" (ДЮСШ №1), пише "kryvyi-rih-future.com.ua". Днями...

Новый проект благоустройства “Заречный-4”

На днях появилась информация с официальных источников городской администрации о планировании запуска нового проекта по благоустройству города. На этот раз изменения касаются...

Перший IT хаб у Кривому Розі

Робочий простір в сучасному світі відіграє дуже важливу роль. За часів фрілансу і віддаленої роботи не кожна людина має можливість продуктивно виконувати...

Громадський бюджет-2021. Топ-3 найкращі проекти Кривого Рогу

Щорічний конкурс на міські проекти в Кривому Розі завершено. Голоси пораховані, переможці визначені. Сьогодні з упевненістю можна сказати, що для багатьох учасників...

“Кривий Ріг – Головна”: історія та сучасність одного з найгарніших вокзалів України

Перше враження від міста починається з залізничного вокзалу. Мешканці Кривого Рогу можуть бути спокійні, адже головні залізничні ворота міста неодноразово визнавали найкрасивішими в Україні. Мова йде про 136-річну будівлю станції “Кривий Ріг – Головна”. Далі на kryvyi-rih-future.

Як будувалось Довгинцеве

1

Головний залізничний вокзал Кривого Рогу було побудовано та запущено у роботу ще у 1884 році. Його історична назва Довгинцеве. Доречі, і до нині деякі корінні жителі надають перевагу саме цій назві. Однойменну назву мало і село, де побудували станцію. Ці землі імператор Олександр І подарував генералові Долгінцеву за його військові звитяги під час російсько-французької війни. 

Будівлю вокзалу, як тоді було прийнято, звели у два поверхи, а основним матеріалом стала цегла. Одразу по завершенню всіх робіт, 1884 року станція запрацювала. Так як на станції працювало чимало інженерів, робітників та майстрів, які тут же і проживали з сім’ями, було прийнято рішення про створення школи  для їх дітей. Вперше  учні сіли за парти у головному вокзалі міста в 1901 році. В той час Долгинцеве обслуговувало близько 250 робітників, тож учнів у школі вистачало. А це і не дивно, адже в депо регулярно заходило близько 80 паровозів. Вже за декілька років криворізькому вокзалу добудували південне крило, в в 1912 році станцію реконструювали. 

Криворізький вокзал у часи війни 

2

Зважаючи на те, що раніше залізничний вокзал був чи не головним зв’язковим пунктом міста, “Кривий Ріг – Головний” має багату історію, особливо у воєнні роки. В 1919 році Південна група військ на чолі з Пархоменко  зачистила Кривий ріг від загонів отамана Григор’єва. Свій штаб вони розмістили на залізничній станції. Проте, це тривало всього декілька днів. Далі військові вирушили на південь. Після війни станція занепала. Її роботу відновили у 1920 році. 

Життя станції після електрифікації

Новий виток розвитку залізничної станції почався після її електрифікації. Світло у вікнах вокзалу засвітилося у 1959-60 роках. Тоді ж електрику завели на всю “Сталінську залізницю”. 

Долгинцеве перейменовували двічі. У 1965 році станція отримала назву “Кривий Ріг – Сортувальний”. Ще майже за 15 років вона стала “Головною”. Тоді ж почали приводити до ладу територію навколо вокзалу. На території привокзально площі встановили паровоз 1934 року випуску, який  більше півстоліття відкатав вантажі по всій Україні. 

Станція “Кривий Ріг – Головна” одна з найгарніших в Україні

3

Конструкція Криворізького залізничного вокзалу виявилась не лише надзвичайно міцною, але і гарною. Сьогодні це одна з головних візиток індустріального міста. Всі пасажири не можуть встояти перед його красою. У  різноманітних рейтингах Долгинцеве неодноразово називали одним з найгарніших вокзалів України. Часто будівлю порівнюють з вишуканим маєтком або, взагалі, пряничним будиночком. З цим твердженням важко не погодитись, особливо, коли навколо квітнуть запашні кущі троянд або вокзал рясно засипало сніжною ковдрою. На станції дуже часто призначають побачення та організовують фотосесії. 

Latest Posts

Басейн “Богатир”. Що пішло не так після реставрації?

І знову “Добридень!” - фраза, яка найкраще описує ситуацію з нашим улюбленим басейном "Богатир" (ДЮСШ №1), пише "kryvyi-rih-future.com.ua". Днями...

Новый проект благоустройства “Заречный-4”

На днях появилась информация с официальных источников городской администрации о планировании запуска нового проекта по благоустройству города. На этот раз изменения касаются...

Перший IT хаб у Кривому Розі

Робочий простір в сучасному світі відіграє дуже важливу роль. За часів фрілансу і віддаленої роботи не кожна людина має можливість продуктивно виконувати...

Громадський бюджет-2021. Топ-3 найкращі проекти Кривого Рогу

Щорічний конкурс на міські проекти в Кривому Розі завершено. Голоси пораховані, переможці визначені. Сьогодні з упевненістю можна сказати, що для багатьох учасників...

У Кривому Розі у 44 закладах освіти будуть впроваджені заходи з енергоефективності

У Кривому Розі обговорили реалізацію спільного з Європейським банком реконструкції та розвитку проекту «Підвищення енергоефективності громадських будівель» . Про це повідомляється на сайті міськвиконкому,...