Субота, 27 Квітня, 2024

Законсервована станція швидкісного трамвая: проєкт недобудованої Вовнопрядильної у Кривому Розі 

У далеких 70-х роках 20 сторіччя у Кривому Розі з’явився швидкісний трамвай. Від початку будівництва до запуску перших чотирьох станцій пройшло понад 10 років. Наразі транспортна система має довжину майже 27 кілометрів. Серед станцій, які працюють, загубилася одна законсервована – “Вовнопрядильна фабрика”. Це дивовижна споруда, яка стала символом нереалізованих планів та амбіцій. Станція була побудована у 1990-х роках, але так і не була відкрита для пасажирів. Далі на kryvyi-rih-future.

Історія будівництва

Робота спеціалістів над станцією “ВПФ” або “Вовнопрядильна фабрика” розпочалося у 1992 році. Вона спроєктована за спеціальним проєктом, який передбачав використання пірамідальної конструкції.

Станцію планували побудувати з декількох причин. Перша – це робоча шерстепрядильна фабрика. Вона була однією з найпотужніших фабрик у Європі. Її проєктна потужність становила 8500 тонн висококласної пряжі на рік. У першій черзі працювали 50 000 прядильних веретен. Площа виробничих приміщень складала 70 га. Продукцію фабрики відправляли на 58 підприємств у всіх куточках радянського союзу. Саме для того, щоб працівники підприємства могли швидше добиратися до робочого місця, було заплановано будівництво станції швидкісного трамвая “Вовнопрядильна”.

Друга причина полягала в тому, що згодом поруч мали вирости нові житлові мікрорайони – 4,5,6,6,і 7 мікрорайони Східні. Так станція обслуговувала б й нові райони. Проте після розпаду СРСР всі плани канули в лету. Нові будинки так і не з’явилися, врешті решт станція “Вовнопрядильна” виявилася непотрібною.

І так через 5 років у 1997 будівництво станції призупинили, хоча “Вовнопрядильна фабрика” була фактично готова до запуску роботи. Тим часом у 2001 році Криворізьку вовнопрядильну фабрику закрили, а недобудовану станцію остаточно законсервували. 

Проєкт станції

Станція “Вовнопрядильна фабрика” – це наземна односклепінна з бічними платформами станція з двома коліями. Вона має унікальний дизайн. Так 6 “пірамід” з південного боку станції мають невелику висоту. Знизу їх бічні межі звужуються і перетворюються на невеликі опори, яких налічується 7. 

З півночі за планом знаходиться велика пірамідальна конструкція, під якою розташований кінець платформи. Там же знаходяться й конструкції під каси та службові приміщення “Вовнопрядильної фабрики”. Для переходу між платформами станції, довжина яких складає 100 метрів, побудували підземний перехід.

 Фото: Анатолій Новак

Сучасний стан станції “ВПФ”

Станція “Вовнопрядильна” знаходиться в законсервованому стані. Вона закрита для відвідування, але її можна побачити з боку. Також вагони швидкісного трамвая проходять повз станцію без зупинки, тому пасажири можуть розгледіти задум недобудови під час руху. 

Проте місцеві про станцію не забувають. Так у 2018 году криворіжець зареєстрував петицію й запропонував ввести в експлуатацію станцію швидкісного трамвая “Вовнопрядильна фабрика”, вказавши на незручність городян дістатися на навчання і роботу. Так само у 2017 році в Кривому Розі реєстрували таку саму петицію з проханням відкрити цю станцію швидкісного трамвая.

На кінець 2023 року станція залишається законсервованою й чекає свого часу.

Фото: Анатолій Новак

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.