Частиною архітектури Кривого Рогу є промислові об’єкти. Найпопулярніші з них це шахтні копри. На території Кривого Рогу їх багато та приїжджі гості міста не завжди розуміють, що це за незрозумілий “хмарочос” стоїть. Далі на kryvyi-rih-future.
Види копрів

Шахтний копер – це конструкція, яка встановлена на поверхні землі над шахтою. Основне призначення копра – це розміщення підйомного пристрою.
На території Кривого Рогу можна зустріти кілька видів копрів. Самими поширеними є: а-подібні копри, чотиристоєчні копри та баштові копри. В основному їх висота починається від 30 метрів, глибина на яку можуть спускати копри сягає 2 тисяч метрів. Підйомні машини переважно одностороннє, знаходяться під кутами.
Копри призначені для:
- розташування напрямних шківів;
- кріплення напрямних провідників та розвантажувальних кривих для скіпів та перекидних клітей;
- кріплення посадкових пристроїв клітей;
- розташування ними багатоканатних підйомних машин.
Вони дуже гармонійно вписуються у промислову архітектуру Кривого Рогу. Металеві копри в Кривому Розі є свого роду паризькою Ейфелевою вежею.

Баштові копри

Також у Кривому Розі є і баштові копри, ті самі, які туристи називають незвичайними “хмарочосами”. Є навіть криворізькі “вежі близнюки”, котрі є копрамами шахти Гвардійської.
Баштові копри призначені для розміщення в них спеціальної підйомної машини, а також різного обладнання, що повністю забезпечує рух у стволі підйомних клітей та скіпів. В основному баштові копри зводять з таких матеріалів як:
- монолітного залізобетону;
- змішаних залізобетонних конструкцій;
- змішаних металевих конструкцій;
- змішаних будівельних конструкцій.
На території колишнього радянського союзу було найбільш популярне будівництво баштових копрів із монолітного залізобетону. Їх зводили за допомогою пересувної опалубки.

У період 1970-х років у будівництві шахтних баштових копрів стали застосовувати металеві каркаси та навісні огороджувальні конструкції. Металевий каркас баштового копра збирали на спеціальному монтажному майданчику і потім у мінімальні терміни висували на гирлі ствола. Висота шахтного баштового копра зазвичай сягала 80-110 метрів. При цьому його маса могла бути 3-6 тисяч тонн.
Іноді, в радянський період для того, щоб прискорити будівництво баштового шахтного копра використовували проходки стволів. Для цього в його стінах робили допоміжні отвори, через які пропускали канати прохідницьких лебідок та тимчасові підйомні машини. У нижній частині шахтного баштового копра розміщували різне обладнання, таке як:
- розвантажувальний верстат;
- нульову раму;
- механізми для відкривання ляд;
- пристрої для прийому бетону;
- інше.
У деяких випадках під час будівництва шахтного баштового копра використовували багатоканатні підйомні машини, які переобладнали на період будівництва шахти на однокінцеві прохідницькі.
У Кривому Розі унікальну індустріальну архітектуру можна побачити практично у кожному районі міста. Кожен копер різний, має свою історію. На деякі промислові об’єкти у Кривому Розі проводять навіть екскурсії. У цьому списку є й шахти. Туристів спускають у шахту за допомогою кліті. Під час екскурсії туристів знайомлять із усіма деталями закритого видобутку руди та індустріального Кривого Рогу.

Кривий Ріг по-справжньому просочений індустріальною архітектурою. Це кар’єри, шахти, відвали, рудники та інше. Шахтні копри, що знаходяться по всьому промисловому місту, надають свого особливого архітектурного стилю.