Вторник, 18 июня, 2024

История криворожской железной дороги и ее работников в разные времена

Складно уявити собі світ без залізної дороги, адже це можливість швидко та зручно дістатися з точки “А” в точку “Б”. Історія Придніпровської залізниці продовжується вже понад 75 років, багато талановитих інженерів, працьовитих провідників, столярів та механіків присвятили своє життя роботі на ній. Історія криворізького відділення залізниці бере свій початок у післявоєнні роки і, перш ніж з неї почали курсувати потяги з пасажирами або здійснюватися вантажні перевезення, працівники займалися довгим і кропітким відновленням дороги після бойових дій. Далі на kryvyi-rih-future

Початок історії криворізької залізниці   

Восени 1946 року для того, щоб покласти кінець організаційній роздробленості, згідно з наказом міністра шляхів були створені відділення залізних доріг. На Сталінський залізниці усього було п’ять відділень – Запорізьке, Мелітопольське, Сімферопольське, Дніпропетровське та Довгинцівське. Також на кожному відділенні були призначені начальники, які мали право на керування експлуатаційною та господарсько-фінансовою діяльністю усіх лінійних підприємств, що розташовувалися у межах магістралі. 

За офіційними даними, дата заснування Довгинцівського відділення залізниці – 23 вересня 1946 рік. На нього відразу покладалося декілька важливих завдань – відновлення зруйнованих війною магістралей, удосконалення перевізного процесу та покращення взаємодії з клієнтами щодо залучення вантажів в одному із найважливіших промислово-аграрних регіонів – Криворізькому залізнорудному басейні та Нікопольсько-Марганцівському. Першим начальником відділення став Іван Герасимович Новіцький. 

Так як організаційний період проходив доволі стрімко, то і результати роботи дуже швидко стали помітними. У короткі терміни відновили зруйновану дорогу та виконали необхідні завдання, які посприяли подальшому розвитку залізниці. Іван Герасимович увів чіткі графіки руху потягів та розробив загальну технологію проходження вантажів. Це дало поштовх до переходу Довгинцівського відділення залізниці на найвищий ступінь технологічного прогресу – телеуправління. Впроваджуючи електричну тягу, енергетики паралельно із цим удосконалювали та модернізували власне господарство. 

Криворізька дирекція залізничних перевезень є однією із найпотужніших в усій країні. Об’єм грузових перевезень Криворізької дирекції у загальному об’ємі Придніпровської залізниці складає більше ніж 170 тисяч тон. Відділення крім Кривого Рогу обслуговує ще низку районів та областей: Нікополь, Марганець, Покров, Жовті Води, дев’ять районів Дніпропетровщини, два на Миколаївщині і два на Херсонщині. На цих територіях проживає приблизно півтора мільйони людей і вони можуть скористатися 43-ма станціями, 9-ма розїздами та 2-ма зупиночними пунктами.   

Герой війни та почесний працівник Довгинцівського відділення

Ім’я поїзного диспетчера Володимира Діденко назавжди закарбовано в славетному робочому літописі відділення залізниці 50-х років. Він був учасником Великої Вітчизняної війни, після перемоги над гітлерівцями закінчив дорожню технічну школу і працював черговим по станції Довгинцево маневровим диспетчером. Пізніше Володимир пройшов додаткові курси і обійняв посаду поїзного диспетчера. У його обов’язки входило керівництво рухом поїздів на ввіреній йому ділянці.

Славу Володимиру Діденко принесли його працелюбність, відповідальність, глибокі знання та багаторічний досвід роботи на залізниці. Він став ініціатором формування великовантажних потягів та багатьох інших новаторських починань на Сталінській залізниці. 

1 серпня 1959 року Володимир Діденко отримав звання Героя Соціалістичної праці із врученням “Ордена Леніна” за успіхи, які вдалося досягти криворіжцю у розвитку залізнодорожнього транспорту.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.