Воскресенье, 28 апреля, 2024

На каком транспорте ездили криворожане в 20 веке?

У 21 столітті Кривий Ріг це сучасне місто з розвиненою інфраструктурою. Щодня тисячі криворіжців користуються послугами міського транспорту: маршрутного таксі, трамваїв, тролейбусів, автобусів та швидкісного трамваю. А на початку 20 століття стан доріг у містечку Кривий Ріг був дуже поганим, тут не ходив транспорт. Криворіжці в основному пересувалися на возах, колеса яких регулярно занурювалися в багнюку. Далі на  kryvyi-rih-future.com.ua.

Перший громадський транспорт у Кривому Розі

На початку 20 століття місто Кривий Ріг знаходилося в самому розпалі промислової діяльності. Підприємства з видобутку залізної руди ставили все нові і нові рекорди. Паралельно з розвитком промисловості розвивалося і саме місто Кривий Ріг. Незважаючи на те, що місто було потужним індустріальним центром України ще на початку 20 століття, громадського транспорту як такого у Кривому Розі не було. Та й Кривий Ріг на той час навіть не вважався містом, а був містечком

Один із перших громадських транспортів, який з’явився у Кривому Розі, був трамвай. Про його будівництво влада міста задумалася ще у 1900-х роках. Але в ті роки через різні причини здійснити масштабний план будівництва нового громадського транспорту не вдалося. Протягом першої половини 20 століття до ідеї будівництва трамвайної лінії у Кривому Розі кілька разів поверталися. Зрештою 1930-х роках у місті почалося будівництво першої лінії трамвая, яке йшло паралельно з будівництвом металургійного заводу “Криворіжсталь”.

Перший трамвай у Кривому Розі запустили у 1935 році. Загалом у першій половині 20 століття містом курсувало лише два трамваї. Охочих покататися на новому громадському транспорті було неймовірно багато. На зупинках збиралися цілі черги, а трамваї завжди були забиті битком.

Фото: «Криворізька старовина».

Поява тролейбуса у Кривому Розі

Фото: «Криворізька старовина».

Порівняно з трамваєм, тролейбус у Кривому Розі з’явився дуже пізно. Але незважаючи на появу такого нового транспорту як тролейбус відіграло важливу роль у подальшому розвитку міста.

Вперше тролейбуси з’явилися на дорогах Кривого Рогу у 1957 році. Спочатку вони призначалися зовсім не як громадський транспорт, а як транспорт для перевезень працівників шахт та копалень від спальних районів міста до їхнього місця роботи та назад.

Першим криворізьким тролейбусом був тролейбус моделі “МТБ-82”. Цей транспорт та слово комфорт стояли далеко один від одного. Салон “МТБ-82” був надто вузьким, через що криворіжцям було незручно їздити стоячи. Крім того, у тролейбусі не було транспортного майданчика, де могли б збиратися пасажири. До всього перший криворізький тролейбус мав надто вузькі двері, які не дозволяли пасажирам одночасно входити і виходити.

Фото: «Криворізька старовина».

Інноваційний вид транспорту у Кривому Розі у 20 столітті

Найостаннішим у Кривому Розі було збудовано метро, ​​більш відоме як метротрам. Його будівництво почалося у 1974 році. Об’єкт було здано в експлуатацію у 1986 році.

Перша черга швидкісного трамвая у Кривому Розі становила понад сім кілометрів. На лінії від заводу гірничого обладнання до станції Мудрьоної було чотири зупинки. У 1980-х роках криворіжців перевозило містом сім вагонів метро.

Вагони метротраму були не такі як у звичайного метро. Склад був схожий на вагони звичайного трамваю. Їздили вони зчеплені по 2-3 штуки. Першим криворізьким швидкісними трамваями у 1980-х роках були вагони моделі “Tatra Т3SU” — звичайнісінький трамвайний вагон. Також одними з перших моделей швидкісного трамваю були: «Tatra Т3M», «Tatra K3R-N» та «71-611», у якого двері виходили на обидві сторони, як у справжньому метро.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.